50 år för att fira kvinnors värde

L'Oréal Paris, mer än ett skönhetsmärke


När vi säger ”We’re worth it” är det inte en tagline, det är en mission. Att ta makten över sin egen skönhet ger kraft. Att tro på sin egen skönhet är något som ingen annan kan ta kontroll över: det är verklig makt. L'Oréal Paris arbetar för den dag vi hör "Vi är värda det" och kvinnor överallt svarar: "Det har vi aldrig någonsin tvivlat på."
{ "@context": "http://schema.org", "@type": "VideoObject", "name": " ", "description": "Discover 50 Years of Worth", "thumbnailUrl": "https://www.lorealparis.se/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/master/dmi/50-years-of-worth-it/manifesto_video_banner.jpg?rev=32a77a36605a4aa798a654b901095362", "uploadDate": "2021-06-22T08:51:20+00:00", "embedURL": "https://www.youtube.com/embed/eKcZeZaxyMo" }

En legendarisk tagline som förenar kvinnor överallt

Vår signatur, myntad 1971 av den 23-åriga kvinnliga copywritern Ilon Specht på reklambyrån McCann på Manhattan, är lika aktuell idag som då. Vår världsberömda tagline, det första reklambudskapet någonsin att lyfta fram självförtroende, är ett kraftfullt budskap som förenar konsumenter runt varumärket. “Because we’re worth it” har sedan start blivit synonymt med att ge kvinnor, oavsett ålder och bakgrund, mandat att tro på sin skönhet och känsla av värde. De inspirerande kvinnorna med olika bakgrund som representerar varumärket över hela världen gör påståendet relevant, inte bara för deras egen generation och deras mammor, utan även för kommande generationer.

Sedan den skapades har "Eftersom vi är värda det" översatts till 40 språk och blivit den uppfodrande taglinen som förenar kvinnor runt om i världen. Den uppmuntrar dem att bejaka sina ambitioner utan rädsla, och att varje dag tro på sitt egenvärde.
{ "@context": "https://schema.org/", "@type": "WebPage", "speakable": { "@type": "SpeakableSpecification", "cssSelector": ["speakable-content"] }, "url": "https://www.lorealparis.se/50-years-of-worth-it" }

Ge kvinnor kraft genom skönhet uppbackad av vetenskap


Med banbrytande forskning i ryggen bemyndigar L'Oréal Paris varje kvinna genom förstklassig service och överlägsna skönhetsprodukter med den senaste teknologin inom kosmetiska formulas. Varumärkets toppmoderna produkter ger kvinnor självförtroende samtidigt som de hjälper dem att ta den plats de förtjänar i samhället, att känna sig bra och göra världen lite bättre. I mer än ett sekel har L’Oréal Paris gjort banbrytande skönhetsinnovationer tillgängliga för alla, utan att kompromissa med effektivitet eller säkerhet. Att främja självförtroende på det här viset är en nyckelfaktor som bidrar till att ge kvinnor egenmakt. Varumärket har alltid haft den fasta övertygelsen att varje kvinna, oavsett var hon är i världen, ska ha tillgång till prisvärda skönhetsprodukter av hög kvalitet som låter henne tro på sitt egenvärde, eftersom hon är värd det.
{ "@context": "https://schema.org/", "@type": "WebPage", "speakable": { "@type": "SpeakableSpecification", "cssSelector": ["speakable-content"] }, "url": "https://www.lorealparis.se/50-years-of-worth-it" }

Ett systerskap av ambassadörer som förstärker egenmakt och inkluderande skönhet

L'Oréal Paris är en ikon för fransk skönhet över hela världen och representerar skönhet i alla dess former. Det finns ingen “one-size-fits-all”-syn på skönhet. L'Oréal Paris Dream Team är en grupp skönhetsambassadörer med olika bakgrund och omfattar ikoner från film-, mode- och musikindustrin, alla dedikerade att bemyndiga varje kvinna, oavsett ålder och ursprung. Förebilderna, som personifierar engagemang och kvinnlig styrka, inspirerar varje kvinna att tro på sitt eget värde.
 
Våra fantastiska talespersoner är Aja Naomi King, Andie MacDowell, Amber Heard, Aishwarya Rai Bachchan, Camila Cabello, Celine Dion, Cindy Bruna, Duckie Thot, Eva Longoria, Gemma Chan, Gong Li, Helen Mirren, Jaha Dukureh, Jane Fonda, Katherine Langford, Leila Bekhti, Liya Kebede, Louise Bourgoin, Luma Grothe, Marie Bochet, Nidhi Sunil, Soo Joo Park och Viola Davis. Var och en av dem använder på sitt unika sätt sin röst och sitt inflytande för att stärka och inspirera kvinnor.
 
I varje kampanj, varje gång de säger "Eftersom vi är värda det", förstärker de L'Oréal Paris uppfodrande budskap och bemyndigar varje kvinna att fira sitt egenvärde.
{ "@context": "https://schema.org/", "@type": "WebPage", "speakable": { "@type": "SpeakableSpecification", "cssSelector": ["speakable-content"] }, "url": "https://www.lorealparis.se/50-years-of-worth-it" }
{ "@context": "http://schema.org", "@type": "VideoObject", "name": "How to", "description": "50 Years of "I'm Worth It"", "thumbnailUrl": "https://www.lorealparis.se/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/master/dmi/50-years-of-worth-it/ambassadors_video_banner.jpg?rev=afbd915129b24ae89a96a4dea02e6fdd", "uploadDate": "2021-06-29T06:28:38+00:00", "embedURL": "https://www.youtube.com/embed/90963sE-KWQ" }

Vårt uppdrag: Att stå upp mot sexuella trakasserier

Vi har alltid varit engagerade i att ta bort barriärerna mellan kvinnor och deras ambitioner, och hjälpa dem att förverkliga sig själva. Det börjar med att kunna gå – fritt och tryggt – på varje gata, i världens alla hörn. Sexuella trakasserier sker överallt och berövar kvinnor rätten att känna sig trygga i offentliga rum; det tar sig också in i deras vardag. Eftersom detta strider mot allt som L'Oréal Paris står för lanserade vi programmet “Stand Up Against Street Harassment” den 8 mars 2020. 
 
Initiativet utvecklades efter att en internationell undersökning från L'Oréal Paris och IPSOS visade att 78 % av kvinnorna har upplevt sexuella trakasserier i offentliga rum. Bland dem som deltog i undersökningen rapporterade endast 25 % att någon erbjudit hjälp; dessutom sade 86 % att de inte vet hur de ska agera när de bevittnar sexuella trakasserier i offentliga rum.*
 
Det är anledningen till att L'Oréal Paris har beslutat att samarbeta med Hollaback!, en internationell icke-statlig organisation med syfte att stoppa trakasserier i alla former. Stand Up-mål är att öka medvetenheten om sexuella trakasserier och att utbilda miljon människor Hollaback!s 5D-metodik – ett program där du lär dig hur du ska agera på ett säkert sätt om du blir utsatt för eller bevittnar sexuella trakasserier. Alla kan gå med i Stand Up-rörelsen via standup-international.com, sprida budskapet på sociala medier med ett foto på en hand med ett “D” samt följa hashtaggen #WeStandUp.
  
*Internationell studie genomförd 2019 av L'Oréal Paris med IPSOS, med data som samlats in i åtta länder med över 15 000 deltagare.

{ "@context": "https://schema.org/", "@type": "WebPage", "speakable": { "@type": "SpeakableSpecification", "cssSelector": ["speakable-content"] }, "url": "https://www.lorealparis.se/50-years-of-worth-it" }
{ "@context": "http://schema.org", "@type": "VideoObject", "name": "How to", "description": "Stand Up Against Street Harassment", "thumbnailUrl": "https://www.lorealparis.se/-/media/project/loreal/brand-sites/oap/master/dmi/50-years-of-worth-it/standup_video_banner.jpg?rev=6f828244031145b49603d24fd535c7d0", "uploadDate": "2021-06-29T06:26:47+00:00", "embedURL": "https://www.youtube.com/embed/BlMIdgn8qBo" } { "@context": "http://schema.org", "@type": "BreadcrumbList", "itemListElement": [ { "@type":"ListItem", "position": 1, "item": { "@id": "/", "name": "Startsida" } } , { "@type":"ListItem", "position": 2, "item": { "@id": "https://www.lorealparis.se/50-years-of-worth-it", "name": "$name" } } ] }